Friday, May 14, 2010

look what i can do!!




先週(せんしゅう)火曜日(かようび)(よる)カラオケ(からおけ)をしました。日本人(にほんじん)友達(ともだち)ロブ(ろぶ)さんとカラオケ(からおけ)行きました(いきました)午前(ごぜん)12時(12じ)から4時(4じ)カラオケ(からおけ)しましたカラオケ(からおけ)とても楽し(たのし)かったでたくさん(にほん)(うた)ありますアメリカ(あめりか)(うた)あります日本人(にほんじん)アメリカ(あめりか)(うた)好き(すき)ですけど日本(にほん)(うた)(ほう)好き(すき)だと(おも)います(わたし)日本(にほん)(うた)(ほう)好き(すき)です(うた)ったあとこの写真(しゃしん)()りました(わたし)日本(にほん)来た(きた)()からカラオケ(からおけ)たかったです日本人(にほんじん)カラオケ(からおけ)大好き(だいすき)(わたし)大好き(だいすき)です日本人(にほんじん)とってカラオケ(からおけ)とても大切(たいせつ)す。自分(じぶん)(うた)下手(へた)でも大丈夫(だいじょうぶ)ですみんなとても優しく(やさしく)勇気付けます(ゆうきづけます)カラオケ(からおけ)人間(にんげん)関係(かんけい)良く(よく)します(だれ)カラオケ(からおけ)ハイテンション(はいてんしょん)になって雰囲気(ふんいき)良い(よい)ですカラオケ(からおけ)楽しく(たのしく)友達(ともだち)作る(つくる)ことですこれ日本(にほん)良い(よい)ところです(わたし)新しい(あたらしい)日本人(にほんじん)友達(ともだち)好き(すき)です(わたし)またカラオケ(からおけ)行きたい(いきたい)ですカラオケ(からおけ)(わたし)研究(けんきゅう)役立ちます(やくだちます)早く(はやく)読む(よむ)練習(れんしゅう)役立ちます(やくだちます)




Translation:
Last week Tuesday night we did karaoke.  We went to karaoke with our Japanese friends and Rob.  We did karaoke from 12:00 AM until 4:00.  Karaoke was very fun.  There were many Japanese songs.  There were also American songs.  The Japanese like American songs, but they prefer Japanese songs.  I also prefer Japanese songs.  After we sang we took this picture.  Ever since I came to Japan I wanted to do karaoke.  Japanese people love karaoke, and so do I.  Karaoke is very important to Japanese people.  Even if you are bad at singing, it's okay.  Everyone is friendly and encouraging.  Karaoke is a good way to develop human connections.  Karaoke creates high tension and a good atmosphere.  Karaoke is a fun way to make friends.  It is a good point of Japan.  I like my new Japanese friends.  I want to go to karaoke again.  Karaoke also helps me to study.  It helps me learn to read quickly.


I write like a second grader, yes.  But I can write!!

1 comment: